Alle ansatte i Overflatetjenester AS, og alle som handler på vegne av Overflatetjenester AS, skal opptre i tråd med god forretningsskikk, gjeldende lovverk og allmenne etiske normer. Disse etiske retningslinjene omhandler Overflatetjenester AS forhold til ansatte, kunder og leverandører og Overflatetjenester AS ansvar overfor samfunnet.
Retningslinjene skal ivareta miljø- og samfunnsansvar i våre leveranser, i våre innkjøp og i vår fremferd overfor andre.
Retningslinjene gjelder for alle ansatte i Overflatetjenester AS; herunder også konsulenter og alle med styreverv eller tillitsverv som handler på vegne av Overflatetjenester AS. Ledere har et særskilt ansvar for at medarbeidere er kjent med, og handler i tråd med, retningslinjene. Kravene i Overflatetjenester AS etiske retningslinjer er minimumskrav. Alle må følge lover, forskrifter og interne regler som gjelder for virksomheten.
For oss i Overflatetjenester AS har alle mennesker samme verdi. Vi aksepterer ikke diskriminering av noen art, for eksempel på grunn av kjønn, rase, religion og seksuell legning.
Vi skal være et godt og utviklende sted å arbeide og ha et inkluderende arbeidsmiljø. Vi skal opptre med respekt og integritet overfor våre kollegaer og andre vi møter i vårt arbeid. Diskriminering, mobbing, trakassering eller lignende atferd aksepteres ikke.
Overflatetjenester AS skal sikre forsvarlige operasjoner som verner om mennesker, miljø, samfunn og selskapets verdier og eiendeler.
Vi skal vise respekt for den enkelte medarbeiders rett til privatliv og private interesser, men alle medarbeidere forventes å være lojale overfor selskapets og selskapets interesser. En medarbeider skal ikke delta i økonomiske eller forretningsmessige aktiviteter der det kan oppstå interessekonflikt mellom Overflatetjenester AS og medarbeiders egne eller nærstående tredjeparts interesser.
Vi har taushetsplikt om alle forretningsforhold og andre forhold som kan gi utenforstående adgang til taushetsbelagt informasjon. I utgangspunktet er alle forretningsforhold som ikke er publisert offentlig, belagt med taushet.
Opplysninger knyttet til den enkelte kunde eller leverandørs virksomhet som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, er taushetsbelagte opplysninger.